Goede online content is de beste marketing

Een website maken zonder contentstrategie is als een verpakking ontwerpen voordat je weet welk product er in de verpakking komt te zitten. De vorm is belangrijk, maar de inhoud is belangrijker. Werk aan de winkel dus voor ondernemers met online content die niet meehelpt hun marketingdoelstellingen te halen.

Adverteren was lang de belangrijkste vorm van marketing. Op televisie, in kranten en krantjes maar ook via banners en zoekmachineadvertenties: allemaal vormen van ‘paid content’. Veel ondernemers gebruiken ‘owned content’: direct mail, een eigen magazine of een website. Door de opkomst van het sociale, mobiele en locatiegebaseerde internet komt nu ook ‘earned content’ binnen handbereik: klanten die hun tevredenheid of opwinding over een dienst of product delen met anderen. Reclame maak je zo niet zelf, dat doen anderen voor je.

Contentstrategie verbindt paid content, owned content en earned content. Contentstrategie is doelbewust publiceren van content via de kanalen die daarvoor het beste geschikt zijn. Een ondernemer die zijn (online) content serieus neemt, denkt als uitgever. In de uitgeverij als bedrijfstak staan planning, realisatie en beheer van content centraal.

Meer lezen? Kijk op publishr.nl.